Nutritie

Ghid de supraviețuire pentru o alimentație sănătoasă

O dietă sănătoasă ar trebui să optimizeze sănătatea, definită în general ca fiind o stare completă fizică, mentală și bunăstare socială și nu doar absența bolii.

Nu pleca de acasă fără să fi luat MICUL DEJUN!

Lipsa timpului nu e o scuză, uite câteva idei pentru un mic dejun gata în 10 minute (cât timp stai pe Instagram si dai 7 like-uri)

  • smoothie: fructe (2 maxim), iaurt și/sau lapte într-un blender. Adăugați o lingură sau două de cereale de tărâțe sau semințe de in
  • Cereale (fara zahar), lapte si fructe uscate
  • Iaurt cu fructe de pădure (proaspete sau congelate) și granola

Bine, ce urmează după micul dejun?

De regulă, chiar dacă nu mănânci la aceleași ore,  ar trebui să existe 3 mese principale: mic dejun, prânz și cină.

Dacă vor fi mai mult de 4 ore între mese, plănuiește-ți o gustare. Mâncarea regulată menține nivelul glicemiei stabil și te împiedică să faci foamea și să  te agâți de un covrig sau o merdenea. Pune în rucsac gustări sănătoase.

  • Fructe proaspete sau uscate
  • Stiksuri din legume crude (morcov, telina, ardei, castravete)
  • Amestec nuci (pecan, românești, alune de pădure)
  • Un iaurt/chefir

Nu uita de apă! Ca să fim și prietenoși cu mediul dar și cu bugetul pune apă într-un recipient reutilizabil.

Cum arată o gustare sau o cină ideală?

Planifică mesele în jurul legumelor colorate, fructelor și semințelor sănătoase – carbohidrați nutritivi cu conținut de vitamine, minerale, fibre, care îmbunătățesc și protejează sănătatea. Adăugă alimente bogate în proteine și fier: carne slabă, pește, păsări de curte, ouă, nuci, semințe, tofu și fasole. Laptele, iaurtul, brânza aduc organismului proteine și calciu.

By Tania Fântână

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fecioarei Hub